تاریخ انتشار : جمعه 12 ژانویه 2024 - 0:03
کد خبر : 607

در دولت سیزدهم ۱۹۴ روستای مازندران به اینترنت پر سرعت متصل شدند

در دولت سیزدهم ۱۹۴ روستای مازندران به اینترنت پر سرعت متصل شدند

اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، گفت: در دولت سیزدهم ۱۹۴ روستای مازندران با جمعیتی بالغ بر ۹ هزارو ۲۵۱ خانوار، از ابتدای دولت سیزدهم به اینترنت پر سرعت متصل شدند. وی امروز درنخستین رویداد “جام رسانه‌ای امید” مازندران که با سه رویکرد جهاد تبیین، جهاد خدمت و امیدآفرینی با همکاری بسیج رسانه

اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، گفت: در دولت سیزدهم ۱۹۴ روستای مازندران با جمعیتی بالغ بر ۹ هزارو ۲۵۱ خانوار، از ابتدای دولت سیزدهم به اینترنت پر سرعت متصل شدند.

وی امروز درنخستین رویداد “جام رسانه‌ای امید” مازندران که با سه رویکرد جهاد تبیین، جهاد خدمت و امیدآفرینی با همکاری بسیج رسانه و شهرک صنعتی مصطفی خمینی ساری برگزار شد، در گزارشی با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه ارتباطات استان، اظهار کرد: برای دستیابی به دولت هوشمند باید اقداماتی در سطح استان و در راستای بهره‌مندی مناطق کمتر توسعه یافته انجام شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در سال جاری، ۷۲ پروژه ارتباطی در استان به اینترنت پرسرعت مجهز شدند و این نشان از خروجی سفرهای استانی است. این مسئول ادامه داد: پوشش اینترنتی در روستاها با افزایش ۹ درصدی همراه بوده که از ۸۸ درصد در ابتدای دولت به ۹۷درصد رسیده است.

اعزی از پوشش صد درصدی شهرها و همچنین پوشش در جاده‌های استان خبر داد و اظهار کرد: پوشش جاده‌ای نسبت به دوره گذشته ۳ درصد افزایش پیدا کرده است‌.

وی ادامه داد: پهنای باند ورودی استان از ابتدای دولت ۵۰ گیگابایت بود که با ۲۲ و نیم درصد ‌رشد همراه بوده که در حال حاضر به ۱۰۲۰ گیگابایت رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، خاطرنشان کرد: ظرفیت ارتقای استان با ۱۳درصد رشد به ۱۷۲۴مگا بایت رسیده است.

اعزی با تاکید بر اینکه برای پوشش اینترنت پایدار، فیبر نوری ضروری است، گفت: در این راستا ۳۵۲ کیلومتر فیبر نوری در ۵ شهرستان آمل، بابل، ساری، سوادکوه و نکا اجرایی شد و در حال حاضر در چالوس، نور، رامسر، سوادکوه و سوادکوه شمالی تا میزان ۱۱۵۳ کیلومتر فیبر نوری برای ۱۳ شهرستان و ۱۱۹ روستای مازندران با اعتبار ۱۴۵ میلیارد تومانی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در بحث شبکه ملی اطلاعات و طرح حوزه فیبر نوری کسب و کارها نیز اقداماتی انجام شده که ۷ شهر مازندران از جمله بابل، ساری، عباس آباد تنکابن، نشتارود و نکا پوشش انجام شده  و۱۴۳۰ مشترک بهرمند می‌شوند؛ همچنین شهرهای در حال اجرا ۵ شهرستان و ۱۳ شهر در حال اجرا و ۴ شهر فاقد این پوشش هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در سال گذشته، ۳۶۹ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم که در سال جاری، ۳۵۷ میلیارد تومان اعتبار داشتیم و از سرجمع اعتبارات کشوری استفاده شده است اما سال گذشته ۶۵ میلیارد تومان اعتبار به بانک عامل ابلاغ و مجموع اشتغال ایجاد شده ۱۵۶ شغل در حوزه ارتباطات‌ بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =